Vanliga frågor och svar

KAN JAG BOKA BORD PÅ ER UTESERVERING?

Tyvärr tar vi inte emot bokningar på vår uteservering. Du är däremot välkommen att titta förbi på drop-in. Väntetiden kan variera, men vi gör alltid vårt bästa för att ordna bord till alla som kommer förbi.

Kan jag boka ett specifikt bord i restaurangen?

Vi kan tyvärr inte garantera ett specifikt bord, men gör självklart alltid vårt bästa för att möta dina önskemål. För specifika önskemål ber vi dig kontakta restaurangen vid bokningstillfället på avenyn@oliviarestauranger.se för Olivia Avenyn eller medborgarhuset@oliviarestauranger.se för Olivia Medborgarhuset.

Kan er meny anpassas efter allergi och specialkost?

Vi gör alltid vårt bästa för att anpassa vår meny efter alla allergener och specialkoster. Vi erbjuder glutenfri pizza och pasta, och många av våra rätter kan göras vegetariska och veganska. Vi vill dock understryka att allt på menyn tillagas i vårt kök, vilket medför risken att spår av allergener kan förekomma.

Får jag ta med min hund till era restauranger?

Ja, hundar är välkomna!

Kan jag betala med kontanter?

Nej, båda våra restauranger är kontantfria.

Är restaurangerna rullstolsanpassade?

Båda våra restauranger har rullstolsanpassade entréer och toaletter. Tyvärr är vinterträdgårdarna på Olivia Avenyn inte rullstolsanpassade i dagsläget, men resten av restaurangen är på markplan och tillgängliga för alla.

Hvor lenge i forveien kan jeg booke bord?

På lunsj kan du booke en time i forveien, og på kveldstid er det minimum to timer. Det holdes alltid av et par bord til drop-in. Du er hjertelig velkommen til å svinge forbi oss, men vi vil gjøre deg oppmerksom på at kapasitet og ventetid kan variere.

Kan jag ta med barnvagnen?

Ja, du får självklart ta med dig barnvagnen när du besöker oss. Meddela oss gärna i förväg om du bokar bord, så ska vi göra vårt bästa för att ge dig mer plats. Vi har även barnstolar, barnmenyer och skötbord på våra restauranger.

Hur långt i förväg måste jag boka bord?

Sittningar innan 14.30 kan bokas upp till en timme i förväg. Sittningar efter 14.30 kan bokas upp till två timmar i förväg. Vi har alltid några bord avsedda för drop-in. Du är varmt välkommen att komma förbi spontant, men vi vill göra dig uppmärksam på att kapacitet och väntetid kan variera.

Hur länge håller ni bordet om jag blir försenad till min bokning?

Vi håller ditt bord i 15 minuter. Vet du med dig att du blir senare än så, ber vi dig kontakta oss per telefon. Notera att den ursprungliga sittningstiden fortfarande gäller när du kommer sent, såvida inget annat anges av hovmästaren vid ankomst.

Hur lång kötid är det för drop-in bord just nu?

Vi kan tyvärr inte svara på hur lång väntetiden är per telefon.

Jag vill boka bord för ett större sällskap. Hur går jag tillväga?

För stora bokningar, kontakta oss på avenyn@oliviarestauranger.se för Olivia Avenyn, eller medborgarhuset@oliviarestauranger.se för Olivia Medborgarhuset. Vi erbjuder sällskapsmenyer som kan förbeställas innan besöket, och ser gärna att betalningen sker gemensamt. Vi kan inte garantera ett specifikt bord, men gör självklart vårt bästa för att ta hänsyn till specifika önskemål om sådana finns.

Önskar ni boka Sala Privata - vår chambre séparée på Olivia Avenyn - är ni välkomna att skicka en bokningsförfrågan till oss. Lokalen kostar inget extra, men för att boka den behöver ni vara över ett visst antal gäster och förbeställa från våra sällskapsmenyer. Läs mer om Sala Privata här. Om du har frågor om lokalen är du välkommen att kontakta oss på avenyn@oliviarestauranger.se.